kolmapäev, 4. detsember 2013

Can these boys smell me bleeding through my underwear

Mõni aeg tagasi jagas Amanda Palmer (Kui te ei tea, kes on Amanda Palmer, siis pole te ilmselgelt varem mu blogi külastanud.) Tumblr'is üht pilti. Link jõudis muidugi ka Twitterisse, sest paljudel on kõik sotsiaalvõrgustike kontod omavahel ühendatud. Paljud inimesed olid sellest postitusest vaimustuses, kuid oli ka neid, kes nõudsid NSFW märgistust ja seda põhjusega. Kõige huvitamavad olid aga need Tumblr'i kasutajad, kelle arvates oleks pidanud postitus lausa trigger warning märgistusega olema. Mis selles pildis (lingile klikkida omal vastutusel) siis nii jubedat oli? Tegu on ju kõigest vagiinaga... või noh, verise vagiinaga.

Ma saan aru, et olukorras, kus su ümber on palju inimesi, siis ei ole vist jah kõige parem, kui su ekraanilt midagi sellist paistab. Inimesed hakkavad ei tea mida arvama ning sind peetakse imelikuks või lausa rõvedaks. Ammu on ju teada, et menstruatsioon on rõve. Veel rõvedam on pilt sellest. Hiljaaegu sain ma aga teada, et naistele mõeldud intiimhügieenitooteid osta on ka rõve. Nimelt ütles mu oma õde, et ta ei tahtnud poest sidemeid osta, sest tal oli ainult läbipaistev kilekott. Ilmselgelt tuleb kõike "päevadega" seonduvat varjata, sest see on ju rõve. 

Siinkohal tunnistan ma raske südamega, et kord 26-28 päeva jooksul olen ma mõned päevad "rõve" ja pean kasutama neid "rõvedaid" hügieenitooteid. Mulle piisab sellest, et mul sel ajal sitaks valusad krambid on. Mulle piisab sellest, et paar päeva varem paras blowfish olen. Mul ei ole vaja veel seda, et ma hügieenisidemete ostmist põdema pean. Või, mis veel hullem, seda üldse varjama. Kust üldse selline mõte pärit on? Kust see tuleb? Kas meie ühiskond on nii perses, et ka sellise väikese asja pärast tuleb häbi tunda? Võib-olla olen ma nüüd mõne silmis feminist, aga kui ma ikka midagi ostma pean, siis teen ma seda avalikult. Kassapidaja ju ikka näeb. Kui vaja oleks, siis kannaksin oma ostu ka uhkelt pea peal. 

Mõni naine loob millestki nii "rõvedast" midagi ilusat. Menstruaalvere kasutamine kunstis on üsnagi levinud ning sellel on isegi oma nimetus - menstrala. Vaadake neid pilte ja öelge, et need ei ole ilusad. Neid isegi ostetakse. Kui surnud rakkudest saab midagi nii ilusat teha, siis kuidas saavad nii paljud öelda, et tegu on millegi rõvedaga. Tegu on täiesti normaalse kehafunktsiooniga. Küllap on sittumine ka rõve, aga ikkagi tarvilik. Või mis?

PS: Pealkiri on Ani DiFranco loost Blood In The Boardroom.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar