pühapäev, 13. detsember 2015

Kolmas advent ehk see salapärane jõulutunne

Mõned aastad tagasi sättisin ritta mõned jõuludega seotud asjad. Kuna vahepeal on aega mööda läinud, siis mõtlesin uuema versiooni välja lasta.

1. Lähedased
Mõne jaoks on iseenesestmõistetav, et jõule peetakse pereringis. Mina aga ei arva, et peab kellegi seltskonda hambad ristis taluma. Jah, usun, et pühad tuleb veeta lähedastega, aga see ei tähenda ilmtingimata kogu suguvõsa pika laua taga istumas.

2. Jõululõhn
Võib-olla olen ma imelik inimene, aga minu elus on lõhnadel tähtis koht. Seda ka jõuluajal. Tuppa toodud kuusk, piduroad ja küpsetised - kõik need kokku tekitavadki õige pühade tunde. Kes aga ise küpsetada ei viitsi, võib jõululõhna ka teistmoodi tekitada.

3. Piparkoogid
Need kuuluvad pühade juurde, vähemalt meie peres. Mõnusad vürtsised küpsised, mida pimedatel talveõhtutel tee või siis glögi kõrvale hea krõbistada. Pealegi täidab piparkookide küpsetamine kogu maja erilise aroomiga.

4. Jõulupuu
Pole vist olnud ühtegi aastat, mil meil pole toas päris kuuske olnud. Vanaonu oma metsast ikka leiab selle õige igaühele. Kuuse ehtimine on viimasel ajal minu ülesanne olnud ja mul pole selle vastu midagi.

5. Kingitused
Ma olen kingituste tegemisest ka varem kirjutanud, sest, olgem ausad, see on üks "tähtis" osa jõuludest. Olen üritanud kingitegijaid suunata ja olen teid ka hoiatanudKingituste pakkimisestki on siin postitus olnud. Isegi väikseid kaardikesi olen jaganud. See kõik näitab, et kingitustel on üsnagi keskne roll.

6. Jõulumuusika
Praeguseks peaksite kõik juba teadma, et vanade klassikute kõrval meeldib mulle ka natuke teistsuguseid jõululaule kuulata. Ma üritan enamasti detsembrini oodata, aga juhtub ka seda, et ma näiteks juba juulis jõulumuusikat kuulan.

7. Jõulufilmid
Igal aastal näidatakse meile "Üksinda kodus" filme ja me vaatame neid rõõmuga. Vähemalt mõned meist. Palju on ka pühadeteemalisi romantilisi komöödiaid, aga minu jõululemmikuid võib leida rohkem sellest nimekirjast. Ja pole ju midagi paremat, kui filmi vaadates piparkooke nosida ;)

8. Mandariinid
Nendega on põhimõtteliselt sama lugu, mis piparkookidega. Pealegi on need suurte söömispühade ajal vägagi teretulnud ning me peame ikkagi ju päevas 5 portsjonit puu- ja köögivilju sööma. Muide, mandariinid pidavat ka maitsemeeli puhastama. Mis saab parem olla?

9. Tuledesära 
Ma tean, et kõigile ei meeldi oma kodu pühade puhul kaunistada, aga mulle meeldib. Veel rohkem meeldib mulle teiste ilusaid kodusid vaadata. Nii tore on pimedal talveajal ringi jalutada ja tuledega ehitud maju vaadata. Kaunistused ei peagi silmi pimestama, piisab valgusvoolikust katuseserval või värvilistest tuledest aias kasvaval puul. Kõike saab teha maitsekalt. 

10. Lumi
Jah, igal aastal unistan valgetest jõuludest. Minu jaoks on see justkui täpp i peal. Muidugi ei jää midagi katki, kui paks lumevaip maad ei kata, aga midagi oleks nagu puudu.

Saigi mõned jõulutunnet tekitavad asjad kirja pandud. Eks need ole igaühel erinevad, aga midagi tavaliselt ikka ühtib. Nüüd jääb ainult üle soovida teile ilusat kolmandat adventi. Jõulud pole enam mägede taga.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar